donderdag 27 maart 2008

Over de scriptie (deel 3)

Na de teruggave van de scriptie in januari, heb ik met Christoffel overlegd over de manier waarop ik deze alsnog ga voltooien. Daarvoor hebben we even een korte opsomming gemaakt met mogelijke elementen. De nadruk voor mijn scriptie komt meer te liggen op het storyboard.

De scriptie gaat nog steeds over animatiefilm en stripverhalen, maar nu meer gedacht vanuit het storyboard. Het storyboard kan worden gezien als de combinatie tussen de strip aan de ene kant en de animatiefilm aan de andere. In de scriptie ga ik onderzoeken op welke manieren het storyboard beide media combineert. Hiervoor ga ik o.a. films kijken en strips lezen. Op die manier wil ik mij verdiepen in de bouw van een beeldend verhaal en er zo meer over leren, mede voor het maken van mijn eigen storyboard. Dat zal de basis zijn voor mijn eindfilm hiervan.

Intussen is na de voortgangbespreking van eind maart (26-03-2008) besloten, dat ik mijn scriptie ga afschrijven in de zomervakantie, als de film voltooid is. De tijd voor de scriptie is momenteel voorbij, waardoor deze de maaktijd van de film in de weg ging staan. Het grootste deel van het onderzoek dat ik voor de scriptie heb gedaan, kan ik gewoon benutten voor de eindfilm. Er is nu alleen geen tijd om dit volledig uit te schrijven en tegelijk aan de film te werken. Na de afronding van de eindfilm een nieuwe update over de scriptie.
.

Geen opmerkingen: