maandag 21 april 2008

De afwerking van het vliegtuig

Het vliegtuig is bijna voltooid. Het 3D model is klaar (voor dat proces, zie: vliegtuig ) en kan nu getextured worden, ook nog een heel karwei. Daarbij moet ik Henk van Alphen bedanken voor het grotendeels maken van de UV-map, een lastig karwei (bedankt, Henk!). Nu ben ik bezig materialen te zoeken/maken voor deze textures.
.









.
Het vliegtuig krijgt collage-textures van opgeplakt papier, potlood, foto en lijnen die hetzelfde zijn als bij de piloot om meer eenheid ertussen te krijgen. Het vliegtuig moet de stijl van de piloot / de film benaderen. Het vliegtuig rotoscopen zie ik niet zitten. Daarom moet het vliegtuig in 3D zoveel mogelijk meteen in de film passen (en dat gaat lukken ook!).

Ja, ik weet het. Als ik textures begin te maken, lijk ik wel kleurendoof. Maar het is handig om zo de onderdelen goed uit elkaar te houden. Vervolgens zal het vliegtuig steeds meer zijn goede uiterlijk krijgen.

Het vliegtuig is intussen helemaal voltooid!
.

1 opmerking:

Eva WIjers zei

Zo!!! Het ziet er tof uit! Ik ben heel benieuwd naar de animatie die het gaat worden!
gr eva