zondag 21 september 2008

Week 39

Na het gesprek met Maarten Koopman vorige week, ben ik het nieuwe luchteffect gaan toepassen op meerdere shots. Sommige luchten zijn daarbij wat meer werk dan verwacht, maar op zich gaat dit aanpassen snel genoeg.

Intussen ben ik vooral de nieuwe shots aan het uittekenen, in schets. Hoe die moeten worden en welke shots nodig zijn voor deze film. Vooral voor het laatste deel van de film maak ik een storyboard (meteen plaatje-voor-plaatje digitaal, in TV-Paint). Het is in ieder geval een stuk duidelijker, maar ook wat korter. Veel bewegingen kunnen worden hergebruikt (of overgetrokken) van eerder onbenut of weggeknipt materiaal. Dat scheelt veel tijd. De tekeningen in het storyboard blijven vrij eenvoudig, al zullen die wel de uitgangsbasis vormen voor de overige shots. Vooral de shots waarin het vliegtuig geen actieve rol speelt.

Over het vliegtuig gesproken. Ik heb Bas gevraagd of hij een manier wist om het vliegtuig grafisch wat scherper te krijgen. Op sommige plaatsen zag het vliegtuig er af en toe een beetje onscherp uit.
Ook heb ik een nieuw belichtingseffect van hem gekregen, dat waarschijnlijk ook mogelijkheden biedt. Het 3D model komt dan scherper en meer getekend over, waardoor het geheel mogelijk nog beter aansluit op elkaar. Ik ben nu aan het bepalen wat ik beter in mijn film vind passen. In ieder geval: bedankt Bas!
.

Geen opmerkingen: