zondag 6 januari 2008

Hoofdkarakter: de piloot (deel 1)

Het hoofdkarakter van deze film is piloot. Voordat ik hem ging ontwerpen heb ik me eerst afgevraagd waaraan het karakter in ieder geval moest voldoen. Ik had al een beetje een beeld wat ik in het karakter wilde stoppen, maar tegelijk nog geen idee hoe hij eruit zou moeten gaan zien.
Toen er meer tijd was ging ik aan de slag met schetssessies. Snelle schetsjes, afwisselend getekend met links, rechts, ogen dicht, ogen half open en met ruwe en snelle lijnen. Intussen zijn hier de eerste 110 schetsjes voor de piloot z'n hoofd.










Vervolgens had ik een hoofd getekend dat me beviel. Dit was ongeveer het karakter dat me toepasselijk leek. Vervolgens ging ik een lijf ontwerpen. Dit wilde ik eenvoudig houden. Geen overbodige details en andere afremmingen. Het karakter moet in zijn vorm enigszins eenvoudig blijven. Verdere details komen eventueel later wel, als ze nodig zouden zijn.
.









Nu had ik een karakter gemaakt, dat welleens de piloot zou kunnen worden die ik zoek. Ik heb met potlood geprobeerd hoe kleur uitpakt op het personage. Dit is nog niet het definitieve ontwerp. Ik ga hier nog een paar wijzigingen aan toevoegen.
.











Na de 2e oefenpitch van maandag 7 januari 2008, heb ik een aantal nuttige opmerkingen ter verbetering van de film gekregen. Intussen heeft mijn hoofdpersoon ontslag genomen bij de luchtpost. Voor het verhaal speelt het geen rol. Ook moet ik nog beter afbakenen wie deze persoon is en waarom juist deze zo geschikt is voor de rol. Meer hierover in een volgende post over het hoofdkarakter.
.

Geen opmerkingen: