zaterdag 5 januari 2008

Over de scriptie (deel1)

In het eindjaar is het de bedoeling een scriptie te schrijven over een aan de opleiding gerelateerd onderwerp. Zelf ben ik al jaren geïnteresseerd in animatiefilms en stripverhalen. Beide verhalende media die overeenkomstig zijn, maar meteen erg verschillend. Met de scriptie wil ik de animatiefilm en het stripverhaal graag aan elkaar koppelen. Het thema dat ik heb gekozen als uitgangspunt voor mijn scriptie is: de relatie tussen de animatiefilm en het stripverhaal.

Hoe verhouden animatiefilms en stripverhalen zich tot elkaar? Wat zijn verschillen en overeenkomsten van de mogelijkheden die beide media bieden? Maken ze dezelfde ontwikkelingen door? En hoe beïnvloeden ze elkaar? Dit zijn voorbeelden van zaken die bij de scriptie van belang zijn en die ik ga probeer te onderzoeken.

Met dit thema is mijn scriptie direct verbonden met mijn manier van tekenen, die wellicht ook zijn plaats naar het eindproject zal vinden. De scriptie zou eveneens dienst kunnen doen als een stijlenonderzoek daarvoor. Verder verdiep ik mij op deze manier in 2 gebieden waar mijn interesses liggen en leer er zo meer over.

In week 51 heb ik een voorlopige versie van mijn scriptie ingeleverd bij Christoffel Manders. Het bevatte dan wel de nodige 20 pagina's, maar het verhaal was nog niet compleet. Dit kwam omdat mijn aandacht eveneens door andere projecten in beslag werd genomen. De definitieve leesversie hoop ik zo snel mogelijk alsnog te kunnen inleveren.
.

Geen opmerkingen: