zaterdag 5 januari 2008

Terugblik op de oefenpitch

Nadat de eerste 4 weken van het schooljaar voorbij waren, hadden we voor het eerst een pitch. Deze was bedoeld om te oefenen met het presenteren van een filmidee.
Dit zijn de schetsen en ideeën die het project vorm gaven in het begin. Een aantal dingen zijn nog steeds bruikbaar en nuttig. Andere zijn inmiddels niet meer nodig. Hier even de pagina's waarmee het filmidee begon.
Tijdens de stage had ik al verschillende ideeën over de manier waarop mijn wolkenwereld eruit zou moeten gaan zien. Ik schetste verschillende wezens, gebouwen en andere dingen die daarboven vindbaar zouden kunnen zijn. De bewoners waren aanvankelijk een soort vogelmensen. Gebouwen waren opgebouwd uit wolken.
.












Het idee werd tijdens de oefenpitch goed gevonden, maar het moest nog veel beter uitgewerkt worden. Ook moest er misschien op een eenvoudigere of andere manier vorm worden gegeven aan het verhaal en het uiterlijk van de wereld.
.









Om deze wereld zichtbaar te maken, had ik een link nodig tussen de wereld beneden en de wolkenwereld. Dit kwam in de vorm van een persoon, die de wereld daarboven zou gaan bezoeken. Uit de verschillende mogelijkheden koos ik voor een piloot.
.









Een vliegtuig leek mij een interessante manier van reizen naar een dergelijke wereld en het gaf meteen een idee van een soort hoofdkarakter. Aanvankelijk bracht hij met zijn vliegtuig pakjes rond, die hij op adressen dropte met parachutes. Een vliegtuig heeft een heleboel mogelijkheden. Zo is het beweeglijk en dynamisch in de lucht en kan zonder veel moeite overal worden opgestegen.
.









Er waren intussen verschillende ideeën waarmee ik verder kon werken aan mijn eindfilm. Verschillende wezens die voortkwamen uit de wolken of de introductie van een tweede soort wolken, zoals donderwolken of rookpluimen, waren ontstaan.
.









Het project werd meermalig grof onderbroken door andere projecten, wat de ontwikkeling niet ten goede kwam. Toch bedacht ik tussendoor nieuwe dingen die interessant zouden kunnen zijn om in de film te verwerken.
.







Geen opmerkingen: