vrijdag 18 januari 2008

Over de scriptie (deel 2)

Op woensdag 17 januari 2008 was ik om 14:00 uur aan de beurt om een kwartier lang met Rene Bosma en Christoffel Manders over de scriptie te spreken. Tijdens dit gesprek was al gauw duidelijk, waar ik al geruime tijd mee vast zat. De scriptie was te algemeen. Veel feiten, maar er werd in het verhaal weinig mee gedaan. Er kwam geen echt onderzoek of resultaat uit naar voren.
Toen ik daar zat begreep ik al dat de scriptie meer had moeten zijn, dan dat er nu lag. Daarnaast was hij ook niet af. Wat er nu lag was meer een berg feiten, dan een interessant verhaal. Het is belangrijk het onderwerp goed af te bakenen, iets wat bij mij nog niet goed gelukt was. Zelf was ik ook niet echt tevreden met mijn tot zover getypte scriptie.

Ik krijg nu alsnog de kans om mijn onderwerp af te bakenen. Eigenlijk verzin ik daarmee een nieuw thema voor de scriptie, wat bijna gelijk staat aan een nieuwe scriptie typen. Ik kan hierbij wel gebruiken wat ik voor de eerste versie al had uitgezocht en het is verstandig het nieuwe onderwerp af te bakenen uit het oude. Binnenkort praat ik met Christoffel verder over de voortgang van mijn scriptie.
.

Geen opmerkingen: