dinsdag 15 januari 2008

Hoofdkarakter: de piloot (deel 2)

Na de 2e oefenpitch van maandag 07-01-08 besloot ik mijn karakter verder aan te gaan passen. Het karakter had meer mogelijkheden en kon meer op een piloot lijken. Ook vond ik het karakter te klein. Nadat deze piloot was gestopt bij de post heb ik ook zijn kleurenschema veranderd. Blauw op blauw valt niet op. Oranje op blauw wel. De volgende versie was het resultaat van een korte aanpassing in Photoshop. Maar het was nog niet de goede versie.Er ontbrak nog steeds iets en de bril was nog niet goed. De verhouding was al wel veel beter, wat ook het doel was van de aanpassing in Photoshop. Ik maakte opnieuw schetsen. De kern van het figuur was al best aardig, dus die nam ik als uitgangspunt hierbij. Er volgden weer 2 nieuwe A4'tjes met hoofden voor de piloot.
.










Op het eerste vel kreeg ik een beter idee welke kant ik mijn figuur op wilde laten gaan. Ook probeerde ik verschillende brillen. Ondanks dat de elementen waarop ik de piloot opbouwde steeds minder veranderde, was het nog wel uitzoeken hoe deze onderdelen het beste samengevoegd konden worden.
.

Ik kreeg een steeds beter beeld van de uiteindelijke piloot. Ik probeerde ook al even wat mogelijkheden met gezichtsuitdrukkingen in schets. Vervolgens ging ik mijn personage uitwerken.


..

Geen opmerkingen: